Ana içeriğe atla

öğretim üyesi teknokentte şirket kurabilir/ücretli çalışabilir mi?

öğretim üyesi teknokentte şirket kurabilir/ücretli çalışabilir mi?
Kamu kurum ve kuruluşları ile üniversite personelinden Bölgede yer alan faaliyetlerde araştırmacı ve idari personel olarak hizmetine ihtiyaç duyulanlar, çalıştıkları kuruluşların izni ile sürekli veya yarı zamanlı olarak çalıştırılabilirler. Yarı zamanlı görev alan öğretim üyesi, öğretim görevlisi, araştırma görevlisi ve uzmanların bu hizmetleri karşılığı elde edecekleri gelirler, üniversite döner sermaye kapsamı dışında tutulur. Sürekli olarak istihdam edilecek personele kurumlarınca aylıksız izin verilir ve kadroları ile ilişkileri devam eder. Bunlardan 5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununa tâbi personelin burada geçirdikleri süreler için emeklilik hakları 5434 sayılı Kanunun 31 inci maddesi hükümlerine uyulmak kaydıyla saklı kalır. 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 36 ncı maddesinin bu maddede yer alan düzenlemelere aykırı hükümleri uygulanmaz.
Öğretim elemanları 2547 sayılı Kanunun 39 uncu maddesinde öngörülen yurt içinde ve yurt dışında geçici görevlendirme esaslarına göre yapacakları çalışmaları Üniversite Yönetim Kurulunun izni ile Bölgedeki kuruluşlarda yapabilirler. Aylıklı izinli olarak Bölgede görevlendirilen öğretim üyelerinin Bölgede elde edecekleri gelirler üniversite döner sermaye kapsamı dışında tutulur. Ayrıca, öğretim elemanları Üniversite Yönetim Kurulunun izni ile yaptıkları araştırmaların sonuçlarını ticarileştirmek amacı ile bu bölgelerde şirket kurabilir, kurulu bir şirkete ortak olabilir ve/veya bu şirketlerin yönetiminde görev alabilirler.

Yorumlar

bigpara- GÜNDEM

Bu blogdaki popüler yayınlar

MERSİS Yetkili Atama

  yazımızın konusu MERSİS uygulaması içersinde yetkili atama işlemleridir. Şirketi temsile yetkili müdürler kendi e devlet şifreleri ile  https://mersis.gtb.gov.tr / adresine girmek suretiyle Mersis’de işlem yapacak Mali Müşavir veya diğer yetkilileri aşağıdaki adımları takip ederek yetkilendirebileceklerdir. 1 nci Aşama,  https://mersis.gtb.gov.tr/  adresine e devlet şifresi ile giriş yapı nız 2 nci Aşama; Yetkilendirme köprüsünü tıklayınız 3 ncü Aşama; işlem yapacağınız firmayı arayınız. Sadece yetkili olduğunuz firmalar çıkacaktır Son aşamada yetki vereceğiniz kişinin TC ve Kimlik nosuna ihtiyacınız olacak. Yetki başlangıç ve bitiş sürelerini dilediğiniz gibi belirleyebilirsiniz.

Mali mühür müracaatı nasıl yapılır?

  Mali Mühür Başvuru Süreci. Mali Mühür Sertifikası için   https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/mmbasvuru/giris adresine gidilir.  A)  Açılan sayfada tüzel ya da gerçek kişi için gerekli olan alanlar doldurularak başvuru gerçekleştirilir. B)  Şahıs işletmeleri için Gerçek Kişi seçeneği, Şirketler için Tüzel Kişi seçeneği aktive edilmelidir. C)  ikinci aşamada ise AKILLI KART seçilmelidir. Mali Mühür üç yıllıktır. Yenileme için https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/landing adresinden giriş yapınız. mali mühür ücreti

ULUSAL TAŞIT TANIMA SİSTEMİ (UTTS)

İŞTE KULLANILAN TAŞITLARIN “ULUSAL TAŞIT TANIMA SİSTEMİNE (UTTS)” 31/12/2024 TARİHİNE KADAR KAYIT ETTİRME ZORUNLUDUR 05 Ekim 2023 tarih 32330 Sayılı Resmi Gazete’de; yayımlanan “Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi Uygulama Genel Tebliği” ile; kiralama yoluyla edinilen veya işletmeye dâhil olan ve işte kullanılan taşıtlara 31/12/2024 tarihine kadar Taşıt Tanıma Birimi, TTB takılması zorunluluğu getirilmiştir. Sisteme Geçiş Şekli ve Süresi: Zorunluluk kapsamında olan araçlara en geç; 31 Aralık 2024 tarihine kadar aracın plaka bilgisinin kayıtlı olacağı dijital etiket “Taşıt Tanıma Birimi” (TTB) aracın yakıt depo girişi üzerine takılması gerekmektedir. Darphane tarafından basılacak etiketler, yine Darphane tarafından yetkilendirilen firmalar tarafından takılabilecektir. Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi Uygulama Genel Tebliği (Sıra No:1)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 2)’inde yapılan düzenlemeler ile, Ulusal Taşıt Tanıma Sisteminin kapsamının genişletilmesi amacıyla 1/7/...