Ana içeriğe atla

Emekli ortaktan destek primi kesilir mi?

 
Soru; Ticari faaliyeti olmayan limited şirketin emekli ortağından sosyal güvenlik destek primi kesilir mi?
Cevap:
1 - Sosyal Güvenli Kurumu, ticaret sicil kaydını esas alır. Ticaret sicil kaydına göre şirket faal gözüküyorsa, şirketin emekli aylığı alan ortağının aylıklarından sosyal güvenlik destek primi kesintisi yapılır.
2 - Yargıtay 10'uncu Hukuk Dairesi  07.06.2012 tarih ve E.2011/6627, K.2012/10947 sayılı Kararında; Vergi dairesinden, şirketin ticari faaliyetinin devam edip etmediğinin araştırılmasının neticesine göre, limited şirketin ortağından sosyal güvenlik destek priminin kesintisi yapılması veya yapılmaması gerektiğini, hükme bağlamıştır.
Bu karara göre;
a - Limited şirketinin ticari faaliyetinin devam edip etmediğinin,
b - Vergi kaydının bulunup bulunmadığının,
c - Gelir beyanında bulunulup bulunmadığının,
d - Vergi kontrol memurları tarafından tutanakların,
esas alınması, söz konusu sosyal güvenlik destek primi kesintisinin yapılmasında belirleyici olmalıdır.
Bu itibarla, vergi dairesinden yapılan araştırma ve inceleme neticesinde, ticari faaliyetinin devam etmediği anlaşılan limited şirketinin emekli ortağının emekli aylıklarından, sosyal güvenlik destek primi kesintisi yapılmaması gerekmektedir.

AHMET METİN AYSOY

Saygılarımla,


Ahmet GÜLŞEN

Serbest Muhasebeci Mali Müşavir
http://www.ahmetgulsen.com

http://smmmahmetgulsen.wordpress.com/ 
( 312) 312 12 86     (542) 641 46 99

Rüzgarlı Cad. 7/14   Ulus    ANKARA

Yorumlar

bigpara- GÜNDEM

Bu blogdaki popüler yayınlar

MERSİS Yetkili Atama

  yazımızın konusu MERSİS uygulaması içersinde yetkili atama işlemleridir. Şirketi temsile yetkili müdürler kendi e devlet şifreleri ile  https://mersis.gtb.gov.tr / adresine girmek suretiyle Mersis’de işlem yapacak Mali Müşavir veya diğer yetkilileri aşağıdaki adımları takip ederek yetkilendirebileceklerdir. 1 nci Aşama,  https://mersis.gtb.gov.tr/  adresine e devlet şifresi ile giriş yapı nız 2 nci Aşama; Yetkilendirme köprüsünü tıklayınız 3 ncü Aşama; işlem yapacağınız firmayı arayınız. Sadece yetkili olduğunuz firmalar çıkacaktır Son aşamada yetki vereceğiniz kişinin TC ve Kimlik nosuna ihtiyacınız olacak. Yetki başlangıç ve bitiş sürelerini dilediğiniz gibi belirleyebilirsiniz.

Mali mühür müracaatı nasıl yapılır?

  Mali Mühür Başvuru Süreci. Mali Mühür Sertifikası için   https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/mmbasvuru/giris adresine gidilir.  A)  Açılan sayfada tüzel ya da gerçek kişi için gerekli olan alanlar doldurularak başvuru gerçekleştirilir. B)  Şahıs işletmeleri için Gerçek Kişi seçeneği, Şirketler için Tüzel Kişi seçeneği aktive edilmelidir. C)  ikinci aşamada ise AKILLI KART seçilmelidir. Mali Mühür üç yıllıktır. Yenileme için https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/landing adresinden giriş yapınız. mali mühür ücreti

ULUSAL TAŞIT TANIMA SİSTEMİ (UTTS)

İŞTE KULLANILAN TAŞITLARIN “ULUSAL TAŞIT TANIMA SİSTEMİNE (UTTS)” 31/12/2024 TARİHİNE KADAR KAYIT ETTİRME ZORUNLUDUR 05 Ekim 2023 tarih 32330 Sayılı Resmi Gazete’de; yayımlanan “Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi Uygulama Genel Tebliği” ile; kiralama yoluyla edinilen veya işletmeye dâhil olan ve işte kullanılan taşıtlara 31/12/2024 tarihine kadar Taşıt Tanıma Birimi, TTB takılması zorunluluğu getirilmiştir. Sisteme Geçiş Şekli ve Süresi: Zorunluluk kapsamında olan araçlara en geç; 31 Aralık 2024 tarihine kadar aracın plaka bilgisinin kayıtlı olacağı dijital etiket “Taşıt Tanıma Birimi” (TTB) aracın yakıt depo girişi üzerine takılması gerekmektedir. Darphane tarafından basılacak etiketler, yine Darphane tarafından yetkilendirilen firmalar tarafından takılabilecektir. Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi Uygulama Genel Tebliği (Sıra No:1)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 2)’inde yapılan düzenlemeler ile, Ulusal Taşıt Tanıma Sisteminin kapsamının genişletilmesi amacıyla 1/7/...