Ana içeriğe atla

PARAŞÜT PROGRAMINDA FATURA NASIL İPTAL EDİLİR

PARAŞÜT PROGRAMINDA FATURA NASIL İPTAL EDİLİR


Kestiğiniz fatura türüne göre iptal süreçleri aşağıdaki şekildedir: 

Ticari e-fatura için: Ticari e-faturayı siz iptal edemezsiniz. Ticari e-faturanın müşterinizin sistemine düştükten sonra 7 gün içinde onun tarafından reddedilmesi gerekir. Eğer fatura onaylandıysa bu faturaya karşılık müşterinizin iade faturası keserek size iletmesi gerekmektedir. 

Temel e-fatura için: Temel e-faturayı Paraşüt üzerinden iptal edemiyorsunuz. GİB üzerinden 7 gün içerisinde faturanızı iptal edebilirsiniz. GİB üzerinden iptal ettiğiniz faturanızın iptalini sisteme yansıtmak için; ilgili fatura içerisinde yer alan Düzenle butonuna tıklayarak GİB/KEP iptalini yansıt demelisiniz. Eğer GİB üzerinden iptal edemiyorsanız, müşterinizin bu faturaya karşılık bir iade e-faturası oluşturup tarafınıza iletmesi gerekir. 

E-Arşiv- fatura için: Resmileştirmiş olduğunuz bir e-arşiv faturayı, resmileştirilme tarihinden itibaren 7 gün içinde iptal edebilirsiniz. Bunun için, Paraşüt hesabınız içerisinden fatura görüntüleme ekranını açıp faturanın sağ üst köşesinde bulunan 'Düzenle' butonunun altındaki 'İptal Et' seçeneğine tıklayarak iptali gerçekleştirebilirsiniz. Resmileştirilmesinin üzerinden 7 günden fazla bir süre geçtiği takdirde e-arşiv faturayı iptal etmemelisiniz. Onun yerine, müşterinizin size iade faturası kesmesi gerekir. Şayet fatura kesilen taraf bir firma değil ise size iade faturası kesemeyeceği için sizin "Gider Pusulası" oluşturmanız
gerekmektedir.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

2024 Yılı İstihdam Garantili Nitelikli Genç Yazılımcı Yetiştirme Destek Programı (GENÇİS)

  Gençlerin nitelikli istihdamını artırmak amacıyla başlatılan "Genç İstihdamı Projesi" ile yazılım sektöründe 35 yaşından gün almamış 178 genç, yeni kariyer fırsatları ile buluşacak. Proje Kapsamı ve Hedef Kitle: • Uygun Başvuru Sahipleri: o TR51 Bölgesinde (Ankara) ve 2023 yılında deprem nedeniyle olağanüstü hâl ilan edilen illerde (Adana, Adıyaman, Diyarbakır, Gaziantep, Hatay, Kahramanmaraş, Kilis, Malatya, Osmaniye, Şanlıurfa ve Elazığ) ikamet edenler. o 35 yaşından gün almamış olanlar. o Üniversitelerin sayısal veya eşit ağırlık puan türü ile öğrenci kabul eden dört yıllık (lisans) veya üstü bölümlerden ya da 2 yıllık bilişim alanıyla ilgili bölümlerden mezun olanlar. Eğitim Detayları: • Eğitimler, senkron (canlı) çevrim içi ortamda gerçekleştirilecektir. • Yararlanıcıların eğitimlerin en az %90’ına katılım sağlaması zorunludur. Projenin Bütçesi ve Destek Tutarı: • Toplam Bütçe: 11.132.874,72 TL • Destek Tutarı: Kişi başı 62.544,24 TL • Ajans Faiz Destek Oranı: %100 Baş

MERSİS Yetkili Atama

  yazımızın konusu MERSİS uygulaması içersinde yetkili atama işlemleridir. Şirketi temsile yetkili müdürler kendi e devlet şifreleri ile  https://mersis.gtb.gov.tr / adresine girmek suretiyle Mersis’de işlem yapacak Mali Müşavir veya diğer yetkilileri aşağıdaki adımları takip ederek yetkilendirebileceklerdir. 1 nci Aşama,  https://mersis.gtb.gov.tr/  adresine e devlet şifresi ile giriş yapı nız 2 nci Aşama; Yetkilendirme köprüsünü tıklayınız 3 ncü Aşama; işlem yapacağınız firmayı arayınız. Sadece yetkili olduğunuz firmalar çıkacaktır Son aşamada yetki vereceğiniz kişinin TC ve Kimlik nosuna ihtiyacınız olacak. Yetki başlangıç ve bitiş sürelerini dilediğiniz gibi belirleyebilirsiniz.

E Arşiv Fatura Sorgulama Ekranı

E fatura ve e Arşiv mükellefiyeti bulunmayan Mükelleflerin kendileri adına kesilen e arşiv faturalarını kontrol edebilecekleri bir ekran interaktif vergi dairesinde açılmıştır. Mükelleflerin aylık periyotlarda sorgulama yapmalarını tavsiye ediyoruz. Sorgulama nasıl yapılır. 1) Gelir İdaresinin anasayfasında http://www.gib.gov.tr/ interaktif vergi dairesi butonu 2) şifre giriş ekranı, vergi dairesi şifreleri ile giriş yapılır şahıs işletmeleri edevlet şifresi ile de girebilir. 3) açılan menüde sorgulamalar ---> adıma düzenlenen e arşiv faturaları ve tarih aralığı seçimi 4) sonuç adınıza kesilen e arşiv faturanın listesi yeralacaktır.