Ana içeriğe atla

Kayıtlar


Şirket Yetki Kabul İşlemi

  Anonim veya limited şirketlerde şirkette yetkili ataması yapıldığı durumlarda yeni yetkili için bir onay işlemi yapılması gerekmektedir.  Yeni yetki alacak ortak veya dışarıdan atanan müdür kendi e devlet şifresi ile https://mersis.ticaret.gov.tr/ adresine giriş yaparak aşağıdaki resimlerde görülen iki aşamayı geçttiktan sonra kabul butonuna basarak işlemi gerçekleştirecektir. 

KOBİ Tanımı 2025

işletmelerin yıllık net satış hasılatı ve mali bilanço değerleri günümüz ekonomik koşulları dikkate alınarak yeniden tanımlandı. Bu sayede daha fazla işletmenin KOSGEB desteklerinden yararlanmasının önü açıldı. Yeni sınıflandırma şöyle belirlendi: Mikro işletmeler: Yıllık çalışan sayısı 10’dan az, yıllık net satış hasılatı veya mali bilançosu 10 milyon TL’yi aşmayan işletmeler. Küçük işletmeler: Yıllık çalışan sayısı 50’den az, yıllık net satış hasılatı veya mali bilançosu 100 milyon TL’yi aşmayan işletmeler. Orta büyüklükteki işletmeler: Yıllık çalışan sayısı 250’den az, yıllık net satış hasılatı veya mali bilançosu 1 Milyar TL’yi aşmayan işletmeler. Yeni düzenleme kapsamında KOBİ tanımında yer alan net satış hasılatı veya mali bilanço üst sınırı 500 milyon TL’den 1 milyar TL’ye yükseltilmiştir. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından yürütülen bu güncellemeyle birlikte; daha yüksek ciroya, bilanço değerine ve istihdam kapasitesine sahip işletmeler de KOBİ tanımı içerisin...

SGK İşten Ayrılış Nedenleri

  SGK ya tabi çalışanların işten ayrılış bildiriminde beyan edilmesi gereken işten ayrılış nedenleri aşağıda yer almaktadır. 2025 yılı güncel listesi 1- Deneme süreli iş sözleşmesinin işverence feshi 2- Deneme süreli iş sözleşmesinin işçi tarafından feshi 3- Belirsiz süreli iş sözleşmesinin işçi tarafından feshi (istifa) 4- Belirsiz süreli iş sözleşmesinin işveren tarafından haklı sebep bildirilmeden feshi 5- Belirli süreli iş sözleşmesinin sona ermesi 8- Emeklilik (yaşlılık) veye toptan ödeme nedeniyle 9- Malulen emeklilik nedeniyle 10- Ölüm 11- İş kazası sonucu ölüm 12- Askerlik 13- Kadın işçinin evlenmesi . 14- Emeklilik için yaş dışında diğer şartların tamamlanması 15- Toplu işçi çıkarma 16- Sözleşme sona ermeden sigortalının aynı işverene ait diğer işyerine nakli 17- İşyerinin kapanması 18- İşin sona ermesi 19- Mevsim bitimi (İş akdinin askıya alınması halinde kullanılır.Tekrar başlatılmayacaksa "4" nolu kod kullanılır) 20- Kampanya bitimi (İş akdinin askıya alınması hal...

Motorlu Taşıtlar Vergisinin (MTV) 2. taksit ödeme dönemi

  2025 yılına ait Motorlu Taşıtlar Vergisinin (MTV) 2. taksit ödeme dönemi 1 Temmuz 2025 tarihinde başladı. Son gün  31 Temmuz 2025. Dijital Vergi Dairesinden (dijital.gib.gov.tr) MTV Ödeme alanına şifre girişi yapmadan; plaka, TC Kimlik Numarası ile “Tescil Tarihi” veya “Sahiplik Belge Tarihi” bilgilerinden birini girerek MTV borçlarını görüntüleyebilir ve ödeyebilirsiniz. Ödemelerinizi; Dijital Vergi Dairesinden (dijital.gib.gov.tr) veya GİB Mobil uygulamasından (Google Play, App Store, Huawei AppGallery) 00:10-23:50 saatleri arasında anlaşmalı bankaların banka kartı/kredi kartı, banka hesabından havale yöntemi, yabancı ülkede faaliyet gösteren bankalara ait kartlar ile, Vergi tahsiline yetkili bankalar aracılığıyla, Vergi dairesi vezneleri aracılığıyla, PTT şubelerine, yapabilirsiniz. İnternet üzerinden yapılacak ödemelerde herhangi bir mağduriyetin oluşmaması için, tarayıcıya  gib.gov.tr  adresi ya da bankaların resmi internet adresleri yazılarak giriş yapılmasın...

Yazılım İhracatı GTİP Kodu

  Yazılım İhracatı Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu (GTİP) numarası

Nefes Kredisi 2025 başlıyor

Elektronik Ticari Defter Sistemi (ETDS)

01 Temmuz 2025 tarihinden itibaren şirketlerin muhasebeyle ilgili olmayan defterlerinin de elektronik ortamda tutulması imkanı getirildi. Elektronik Ticari Defter Sistemi (ETDS) nedir?  Ticaret şirketlerinin pay defteri, yönetim kurulu karar defteri, müdürler kurulu karar defteri, genel kurul toplantı ve müzakere defterlerinin ve bu defterlere yapılan kayıtların elektronik ortamda oluşturulmasına, tutulmasına, saklanmasına ve ibrazına imkân sağlayan ve Ticaret Bakanlığı tarafından oluşturulan sistemdir.  İşletmenin muhasebesiyle ilgili olmayan defterler nelerdir? Anonim şirketlerin tutması gereken defterler:  • Pay Defteri • Yönetim Kurulu Karar Defteri • Genel Kurul Toplantı ve Müzakere Defteri  Limited şirketlerin tutması gereken defterler:  • Pay Defteri • Genel Kurul Toplantı ve Müzakere Defteri • (Limited şirketler ayrıca ihtiyari olarak Müdürler Kurulu Karar Defteri tutabilir ancak bu defteri tutmuyorsa müdürler kurulu kararlarını Genel Kurul Toplantı ve M...

bigpara- GÜNDEM