Ana içeriğe atla

Eczane Nasıl Açılır?


Eczane Nasıl Açılır?

Eczane açmak için öncelikle, eczacılık üzerine 5 yıllık zorlu bir üniversite eğitimini tamamlamış ve diplomanızı almış olmasınız.


Nasıl Başlarım?

      • Eczane açacağınız konumu çok iyi belirlemelisiniz.Bunun için öncelikle hastaneler,sağlık ocakları gibi sağlık kuruluşlarının civarı seçilmeli.Eğer bu mümkün olmuyorsa,yaya ve araç trafiğinin fazla olduğu konumlar tercih edilmelidir.
      • İlaçlar için tedarikçi firmalar ile anlaşma yapmalısınız.Bunun için vaadesi uzun ödemelerde anlaşarak sermayenizi en aza indirebilirsiniz.
      • Eczane tasarımına özen gösterin.İnsanların, eczanenize girdiğinde rahat bir nefes alabileceği,temiz görünümlü ferah bir tasarım tercih edin.Tasarımınızda bu yüzden,beyaz ve yeşil tonda renkleri kullanabilirsiniz.


Maliyeti

İlaçlar için ödeyeceğiniz anlaşmanız dahilinde olacağı için onu hesaplamıyoruz. Dükkan kirası+iç-dış tasarım= Ortalama 15.000-20.ooo TL olacaktır. Bu ortalama rakamdır ve eczanenin ,bulunduğu şehre, konumuna ve tasarımına göre oldukça farklılaşmaktadır.Daha detaylı maliyet için bizimle iletişime geçebilirsiniz.


Şartlar ve Gerekli Belgeler

1-Eczane açmak için hiçbir sağlık sorununun olmadığını belirten en az 2. kademe sağlık kuruluşlarından alınmış sağlık raporu.

2-Sağlık Bakanlığının ön gördüğü koşullara uygun Eczacılık Fakültesi mezunu olduğuna dair “Eczacılık Fakültesi Diploması”

3-Eczane açacak eczacının biyografisi yani bugüne kadar okuduğu ve çalıştığı kurumların listesi

4-Eczane açacak eczacının eczane açmak için hiçbir engeli olmadığını ispatlayan “adli sicil kaydı”

5-4*6 ebadında 4 adet vesikalık fotoğraf

6-Eczane yapılacak yerin krokisi

7-Eczacılar Odasından alınacak “Uygunluk belgesi”

8-Eczane açılacak yerin en az 35m’2 alana sahip olması.


Uyarı

Diploma kiralayarak eczane açmak yasaktır. Diploma kiralayarak muvazaalı şekilde eczane açıldığının tespiti halinde yine 6197 sayılı Kanun’un 6. maddesi doğrultusunda ruhsatname iptal edilir ve eczacı 5 (Beş) yıl süreyle eczane açamaz. Ayrıca bu eczaneler halk sağlığını tehdit edeceği ve eczacılık etiğine de ters düşmesi sebebiyle eczaneler sadece bir eczacı tarafından kendi diploma ve özkaynakları kullanılarak açılabilir.

Yorumlar

bigpara- GÜNDEM

Bu blogdaki popüler yayınlar

MERSİS Yetkili Atama

  yazımızın konusu MERSİS uygulaması içersinde yetkili atama işlemleridir. Şirketi temsile yetkili müdürler kendi e devlet şifreleri ile  https://mersis.gtb.gov.tr / adresine girmek suretiyle Mersis’de işlem yapacak Mali Müşavir veya diğer yetkilileri aşağıdaki adımları takip ederek yetkilendirebileceklerdir. 1 nci Aşama,  https://mersis.gtb.gov.tr/  adresine e devlet şifresi ile giriş yapı nız 2 nci Aşama; Yetkilendirme köprüsünü tıklayınız 3 ncü Aşama; işlem yapacağınız firmayı arayınız. Sadece yetkili olduğunuz firmalar çıkacaktır Son aşamada yetki vereceğiniz kişinin TC ve Kimlik nosuna ihtiyacınız olacak. Yetki başlangıç ve bitiş sürelerini dilediğiniz gibi belirleyebilirsiniz.

Mali mühür müracaatı nasıl yapılır?

  Mali Mühür Başvuru Süreci. Mali Mühür Sertifikası için   https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/mmbasvuru/giris adresine gidilir.  A)  Açılan sayfada tüzel ya da gerçek kişi için gerekli olan alanlar doldurularak başvuru gerçekleştirilir. B)  Şahıs işletmeleri için Gerçek Kişi seçeneği, Şirketler için Tüzel Kişi seçeneği aktive edilmelidir. C)  ikinci aşamada ise AKILLI KART seçilmelidir. Mali Mühür üç yıllıktır. Yenileme için https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/landing adresinden giriş yapınız. mali mühür ücreti

ULUSAL TAŞIT TANIMA SİSTEMİ (UTTS)

İŞTE KULLANILAN TAŞITLARIN “ULUSAL TAŞIT TANIMA SİSTEMİNE (UTTS)” 31/12/2024 TARİHİNE KADAR KAYIT ETTİRME ZORUNLUDUR 05 Ekim 2023 tarih 32330 Sayılı Resmi Gazete’de; yayımlanan “Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi Uygulama Genel Tebliği” ile; kiralama yoluyla edinilen veya işletmeye dâhil olan ve işte kullanılan taşıtlara 31/12/2024 tarihine kadar Taşıt Tanıma Birimi, TTB takılması zorunluluğu getirilmiştir. Sisteme Geçiş Şekli ve Süresi: Zorunluluk kapsamında olan araçlara en geç; 31 Aralık 2024 tarihine kadar aracın plaka bilgisinin kayıtlı olacağı dijital etiket “Taşıt Tanıma Birimi” (TTB) aracın yakıt depo girişi üzerine takılması gerekmektedir. Darphane tarafından basılacak etiketler, yine Darphane tarafından yetkilendirilen firmalar tarafından takılabilecektir. Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi Uygulama Genel Tebliği (Sıra No:1)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 2)’inde yapılan düzenlemeler ile, Ulusal Taşıt Tanıma Sisteminin kapsamının genişletilmesi amacıyla 1/7/...