Ana içeriğe atla

KOSGEB Eş Finansman Kredi Programı Nedir

Eş Finansman Kredi Programı

Oluşturulma Tarihi : 13.01.2014
KOSGEB  tarafından sağlanan, KOBİ Proje Destek Programı, Tematik Proje Destek Programı, İşbirliği-Güçbirliği Destek Programı, AR-GE İnovasyon ve Endüstriyel Uygulama Destek Programı  ve Girişimcilik Destek Programları’na başvuruda bulunan, başvurusu KOSGEB tarafından kabul edilerek desteklenmesi hususu karara bağlanan İŞLETME’lerin; finansmana erişimlerini kolaylaştırmak ve projelerini iş planında belirtilen zamanda tamamlamalarına yardımcı olmak amacıyla;
 
-   Akbank T.A.Ş.
-   Albarakatürk Katılım Bankası A.Ş.
-   Anadolubank A.Ş.
-   Burganbank A.Ş.
-   Denizbank A.Ş.
-   Finansbank A.Ş.
-   ING Bank
-   Şekerbank T.A.Ş.
-   T.C. Ziraat bankası
-   Türkiye Garanti Bankası A.Ş.
-   Türkiye İş Bankası A.Ş.
-   Türk Ekonomi Bankası A.Ş.
-   Türkiye Finans Katılım Bankası
-   Türkiye Vakıflar Bankası T.A.O.
-   Yapı ve Kredi Bankası’nın da bulunduğu Bankalar ile KOSGEB ve Kredi Garanti Fonu A.Ş tarafları arasında 05/11/2013 tarihinde “Eş Finansman Kredi Programı Protokolü” imzalanmıştır.
 
            İlgili Protokol kapsamında 01.01.2014 – 30.04.2014 tarihleri arasında protokole esas olmak üzere uygulanacak faiz/kar payı % 1 olarak belirlenmiştir.
            Belirlenen bu faiz /kar payı oranını Fibabank A.Ş. ve Turkland Bank A.Ş. uygulayamayacağını bildirmişlerdir.
 
            İşletmelerin ilgili Protokol kapsamında kullanacakları kredilerde;
 
·         KOSGEB Destek Programları kapsamında projeleri Başkanlığımız tarafından onaylanarak desteklenmesi karara bağlanan işletmeler, (Söz konusu Protokol’ün imzalanmasından önce dahi olsa, halen devam eden ve/veya tamamlanmış olan projeleri de kapsayacak şekilde) talep etmeleri halinde Eş Finansman Kredisi için ilgili protokole taraf Banka şubelerine başvuruda bulunabileceklerdir.
 
·        Bankalar, Projelere sağlayacağı eş finansman oranını belirlemekte serbest olacaktır.
 
·      Kredi kullanımına ilişkin faiz ve kredi kullanımı ile ilgili masrafların tamamı yararlanıcı işletme tarafından karşılanacaktır.
 
·         Protokol çerçevesinde, işletme kullanacağı Eş Finansman Kredisi için Banka’ya, asgari tutarlarının altında kalmamak üzere % 0,4 hizmet masrafını ve ipotek alınması halinde ise, Banka’nın  ekspertiz masrafını peşin olarak ödeyecektir.
 
Eş Finansman Kredi Programı Protokolü aksi belirtilmediği sürece 31.12.2015 tarihinde sona erecektir. 

Yorumlar

bigpara- GÜNDEM

Bu blogdaki popüler yayınlar

MERSİS Yetkili Atama

  yazımızın konusu MERSİS uygulaması içersinde yetkili atama işlemleridir. Şirketi temsile yetkili müdürler kendi e devlet şifreleri ile  https://mersis.gtb.gov.tr / adresine girmek suretiyle Mersis’de işlem yapacak Mali Müşavir veya diğer yetkilileri aşağıdaki adımları takip ederek yetkilendirebileceklerdir. 1 nci Aşama,  https://mersis.gtb.gov.tr/  adresine e devlet şifresi ile giriş yapı nız 2 nci Aşama; Yetkilendirme köprüsünü tıklayınız 3 ncü Aşama; işlem yapacağınız firmayı arayınız. Sadece yetkili olduğunuz firmalar çıkacaktır Son aşamada yetki vereceğiniz kişinin TC ve Kimlik nosuna ihtiyacınız olacak. Yetki başlangıç ve bitiş sürelerini dilediğiniz gibi belirleyebilirsiniz.

Mali mühür müracaatı nasıl yapılır?

  Mali Mühür Başvuru Süreci. Mali Mühür Sertifikası için   https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/mmbasvuru/giris adresine gidilir.  A)  Açılan sayfada tüzel ya da gerçek kişi için gerekli olan alanlar doldurularak başvuru gerçekleştirilir. B)  Şahıs işletmeleri için Gerçek Kişi seçeneği, Şirketler için Tüzel Kişi seçeneği aktive edilmelidir. C)  ikinci aşamada ise AKILLI KART seçilmelidir. Mali Mühür üç yıllıktır. Yenileme için https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/landing adresinden giriş yapınız. mali mühür ücreti

ULUSAL TAŞIT TANIMA SİSTEMİ (UTTS)

İŞTE KULLANILAN TAŞITLARIN “ULUSAL TAŞIT TANIMA SİSTEMİNE (UTTS)” 31/12/2024 TARİHİNE KADAR KAYIT ETTİRME ZORUNLUDUR 05 Ekim 2023 tarih 32330 Sayılı Resmi Gazete’de; yayımlanan “Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi Uygulama Genel Tebliği” ile; kiralama yoluyla edinilen veya işletmeye dâhil olan ve işte kullanılan taşıtlara 31/12/2024 tarihine kadar Taşıt Tanıma Birimi, TTB takılması zorunluluğu getirilmiştir. Sisteme Geçiş Şekli ve Süresi: Zorunluluk kapsamında olan araçlara en geç; 31 Aralık 2024 tarihine kadar aracın plaka bilgisinin kayıtlı olacağı dijital etiket “Taşıt Tanıma Birimi” (TTB) aracın yakıt depo girişi üzerine takılması gerekmektedir. Darphane tarafından basılacak etiketler, yine Darphane tarafından yetkilendirilen firmalar tarafından takılabilecektir. Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi Uygulama Genel Tebliği (Sıra No:1)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 2)’inde yapılan düzenlemeler ile, Ulusal Taşıt Tanıma Sisteminin kapsamının genişletilmesi amacıyla 1/7/...