Ana içeriğe atla

Mersis Nedir?

Mersis Nedir?

İŞLETMENİZE AİT MERSİS NO’YU NASIL ULAŞABİLİRSİNİZ ?
Sistem veri tabanına kaydedilen tüm işletmelere 16 basamaklı bir numaralama sistemi ile numara üretmektedir. Numaralandırma sistemi şirketlerde vergi kimlik no, gerçek kişi işletmelerde ise TC Kimlik No esaslı olarak oluşturulmaktadır.
Bu kapsamda,  MERSİS veri tabanında yer alan ticari işletmelerden, vergi kimlik no’su bulunan ticaret şirketler ile sahiplerinin TC Kimlik No’ları bulunan Gerçek Kişi İşletmelere 16 haneli MERSİS NUMARASI üretimi gerçekleştirilmiştir.
İşletmeniz için yukarıda belirtilen esaslar dahilinde MERSİS NO üretilip üretilmediğinin kontrol edilmesi ile firmanız için oluşturulan MERSİS NO’da herhangi bir tereddüt yaşanması halinde, bağlı bulunan sicil müdürlüğüne veya 
mersis@gtb.gov.tr e-posta adresine firmanızın unvan, sicil no, vergi no, Gerçek kişi işletmelerde ise TC Kimlik No ve kayıtlı olunan ticaret sicili müdürlüğü bilgileriyle birlikte müracaat edilmesi gerekmektedir. 
İşletmelerinize ait MERSİS Numaralarını öğrenmek üzere öncelikle siteye kullanıcı kaydının yapılması, sitede“Mersis” Başlığı altında yer alan yer alan “Şirket Sorgulama” ekranından  “Ticaret sicil No” ve “Bağlı Bulunduğu Sicil Müdürlüğü” seçilerek yapılan sorgulama sonunda ekrana gelen bilgilerden MERSİS No kolonu altında yer alan:
 Örnek : (0123-4567-8900-0013) şeklindeki numara işletmenize ait MERSİS NO’dur.

Yorumlar

bigpara- GÜNDEM

Bu blogdaki popüler yayınlar

MERSİS Yetkili Atama

  yazımızın konusu MERSİS uygulaması içersinde yetkili atama işlemleridir. Şirketi temsile yetkili müdürler kendi e devlet şifreleri ile  https://mersis.gtb.gov.tr / adresine girmek suretiyle Mersis’de işlem yapacak Mali Müşavir veya diğer yetkilileri aşağıdaki adımları takip ederek yetkilendirebileceklerdir. 1 nci Aşama,  https://mersis.gtb.gov.tr/  adresine e devlet şifresi ile giriş yapı nız 2 nci Aşama; Yetkilendirme köprüsünü tıklayınız 3 ncü Aşama; işlem yapacağınız firmayı arayınız. Sadece yetkili olduğunuz firmalar çıkacaktır Son aşamada yetki vereceğiniz kişinin TC ve Kimlik nosuna ihtiyacınız olacak. Yetki başlangıç ve bitiş sürelerini dilediğiniz gibi belirleyebilirsiniz.

Mali mühür müracaatı nasıl yapılır?

  Mali Mühür Başvuru Süreci. Mali Mühür Sertifikası için   https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/mmbasvuru/giris adresine gidilir.  A)  Açılan sayfada tüzel ya da gerçek kişi için gerekli olan alanlar doldurularak başvuru gerçekleştirilir. B)  Şahıs işletmeleri için Gerçek Kişi seçeneği, Şirketler için Tüzel Kişi seçeneği aktive edilmelidir. C)  ikinci aşamada ise AKILLI KART seçilmelidir. Mali Mühür üç yıllıktır. Yenileme için https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/landing adresinden giriş yapınız. mali mühür ücreti

ULUSAL TAŞIT TANIMA SİSTEMİ (UTTS)

İŞTE KULLANILAN TAŞITLARIN “ULUSAL TAŞIT TANIMA SİSTEMİNE (UTTS)” 31/12/2024 TARİHİNE KADAR KAYIT ETTİRME ZORUNLUDUR 05 Ekim 2023 tarih 32330 Sayılı Resmi Gazete’de; yayımlanan “Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi Uygulama Genel Tebliği” ile; kiralama yoluyla edinilen veya işletmeye dâhil olan ve işte kullanılan taşıtlara 31/12/2024 tarihine kadar Taşıt Tanıma Birimi, TTB takılması zorunluluğu getirilmiştir. Sisteme Geçiş Şekli ve Süresi: Zorunluluk kapsamında olan araçlara en geç; 31 Aralık 2024 tarihine kadar aracın plaka bilgisinin kayıtlı olacağı dijital etiket “Taşıt Tanıma Birimi” (TTB) aracın yakıt depo girişi üzerine takılması gerekmektedir. Darphane tarafından basılacak etiketler, yine Darphane tarafından yetkilendirilen firmalar tarafından takılabilecektir. Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi Uygulama Genel Tebliği (Sıra No:1)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 2)’inde yapılan düzenlemeler ile, Ulusal Taşıt Tanıma Sisteminin kapsamının genişletilmesi amacıyla 1/7/...